dijous, 20 de gener del 2011

L'escola del segle XXI

Sempre és dificil formar a formadors, però trobo que la primera sessió d'avui ha estat positiva i enriquidora.

Idees que en trec de la primera sessió:

Les EVA's seran una de les eines fonamentals de l'institut. Encara no cònec la profunditat de l'afirmació, però com a directiu he de participar activament en la seva tria. (Serarols Dixit)

Potser si que estem treballant en la línia bona de formació dels nostres alumnes (era una pregunta en una de les fotocòpies). Si en J.M. Silva, una persona formada en una escola unitària, ara és un immigrant digital sense "cap accent", millor dit, és Doctor Honoris Causa en el codi. Això em fa pensar que l'ensenyament i l'aprenentatge es fa de per vida. L'alumnat s'adaptarà a l'entorn que li toqui viure. La necessitat crea l'organ.

Que seure, callar i escoltar tambe son necessaris. Ho he fet per intentar aprendre que són els paradigmes que publica l'UNESCO.

Que els meus alumnes d'avui i els que vaig conèixer fa 21 anys, quan vaig començar a donar classe, són semblamts en el què (s'enamoren, es formen l'identitat, es barallen, volen divertir-se, es fixen molt en el seu aspècte, volen lligar,...) però han modificat el com . Abans anaven als billars, a la plaça, al parc i ara usen xarxes digitals. Eren més locals i ara més globals.

L'aprenentatge actualment ja no depen del professor a l'aula sinò de multiples informacions accessibles amb facilitat. La tecnologia ja no te fronteres. Però considero que l'escola i els instituts continuen essent eines molt potents de cohesió social.

M'heu fet pensar en que hi han nadius digitals que necessiten Aula d'Acollida...

No coneixia el concepte de l'aprenentatge caòtic. Crec que cada vegada funcionem així més vegades, aprenem a pedaços, de manera poc lineal. Moltes vegades trobem solucions o respostes a alló que no busquem.

M'ha interessat l'aportació d'un company que diu que l'IMC actual és molt superior en els alumnes que fa 20 anys. Potser els formats digitals ens obliguen a ser molt sedentàris.

M'ha interessat la idea d'un company que afavorint el treball cooperatiu i col.laboratiu a les escoles del segle XXI, els nadius digitals cada cop són més individuals en el seu temps i per tant menys participatius en el rol social.

També he entés que la immediatesa i l'aprenentagte per flaixos és més habitual al'actualitat. Es pot constatar en la meva aportació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada